VENUS REY JR (VENUS REX)

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Trailer (The Buenos Aires concert)

A new Live Recording of this work by the Querétaro Philharmonic, soprano Grabriela Herrera and Guadalupe Flores has been released and is now available.

The Jesuit Symphony

Filarmónica 5 de Mayo

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Jesuit Symphony / Sinfonía Jesuita 

Highlights from the Buenos Aires Concert

July 31th, 2016 / Julio 31, 2016

Buenos Aires, Argentina. Iglesia de San Ignacio
Patricia Andrada, soprano
Ricardo Sidelnik, conductor
Orquesta Sinfónica de la USAL

Una nueva grabación en vivo de esta obra a cargo de la Filarmónica de Querétaro, la soprano Gabriela Herrera y el director Guadalupe Flores ha sido lanzada y está disponible

The Jesuit Symphony Live

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Final bars of the Benedictus. Live performance.

Compases finales del Benedictus. En vivo.

Gabriela Herrera, soprano

Querétaro Philharmonic

​Guadalupe Flores, conductor

Venus Rey Jr reading the Score of Sinfonía Jesuita

2 Marcha (3'43)
Jesuit Symphony, Finale / Sinfonía Jesuita, Final 
Buenos Aires, Argentina. Iglesia de San Ignacio

Patricia Andrada, soprano

Ricardo Sidelnik, conductor

Orquesta Sinfónica de la USAL

Movements/Movimientos

1 San Ignacio, solo y a pie (5'52)
3 Guipúzcoa (4'08)
5 El camino a Roma (13'21)
6 Tomad, Señor (9'02)
7 La Compañía por el Mundo (5'37)
8 Benedictus (16'04)
Finale: Agnus Dei - Ad Maiorem Dei Gloriam (11'06)
4 Kyrie (6'54)
Orquestación
Alientos: 2 flautas, 1 flauta alto, 2 oboes, 2 clarinetes en Si bemol, 2 fagotes. Metales: 4 cornos en fa, 4 trompetas en Si bemol, 2 trombones, 1 trombón bajo (se recomienda doblar con tuba). Percusiones: timbales, tarola, gran tambor, campanas tubulares, gong, platillos, pandero, castañuelas, triángulo, celesta. Voz: soprano solista. Cuerdas: violines I y II, violas, violonchelos y contrabajos. 
Orchestration
Woodwind: 2 flutes, 1 alto flute, 2 oboes, 2 clarinets in B flat, 2 bassoons. Brass: 4 horns in F, 4 trumpets in B flat, 2 trombones, 1 bass trombone (doubled with tuba is suggested). Percussion: timpani, snare drum, bass drum, tubular bells, gong, cymbals, tambourine, castanets, triangle, celesta. Voice: soprano soloist. String: violins I & II, violas, celli and double basses. 
The Jesuit Symphony is a very important addition to the Mexican symphonic repertoire. 
The Jesuit Symphony was recorded in the city of Puebla in July 2013 by the Orquesta Sinfónica del Estado de Puebla (Puebla State Symphony Orchestra), Mónica Chávez as soprano soloist, and Mtro. Fernando Lozano conducting. The World Premiere of Jesuit Symphony took place at San Pedro Museo de Arte, Puebla, on July 26th, 2013. The Premiere was a huge success. The audience kept applauding for several minutes in a standing ovation. On September 10th, the work was performed, even with greater success, at the National Conservatoire, in Mexico City, in a special concert for the 70th Anniversary of Universidad Iberoamericana. 
La Sinfonía Jesuita es una muy importante contribución al repertorio de música sinfónica mexicana. 
La Sinfonía Jesuita y la Misa Guadalupana fueron grabadas en la ciudad de Puebla durante la semana del 22 al 27 de julio de 2013. La interpretación de la Sinfonía Jesuita corrió a cargo de la Orquesta Sinfónica del Estado de Puebla, la soprano Mónica Chávez, y la dirección del Mtro. Fernando Lozano. El estreno mundial de la Sinfonía Jesuita tuvo lugar en San Pedro Museo de Arte, Puebla, la tarde del 26 de julio de 2013. El éxito fue grande y muy comentado por los medios de comunicación. El día 10 de septiembre de ese mismo año se interpretó, también con enorme éxito, en un concierto especial con motivo del 70 Aniversario de la Universidad Iberoamericana, en el Conservatorio Nacional de Música, Ciudad de México. 
It was not possible to perform the work for the Jubilees of 2006. Nevertheless, the composer did not give up. In 2010 Mtro. Venus Rey Jr. made a revision of the work. The result was an enrichment of the orchestration. In 2011 the composer submitted this new version of the Jesuit Symphony, along with Misa Guadalupana (Mass for Our Lady of Guadalupe), to the Culture Committee of Mexico’s House of Representatives, and asked for funds to record and perform these works and to publish their scores as well. The Congress granted the funds. 
No fue posible tocar la obra en los jubileos de 2006. Pero el autor no se dio por vencido. Por el contrario, en 2010, el Mtro. Venus Rey Jr. hizo una revisión de la obra. Los cambios dieron por resultado un enriquecimiento de la orquestación. En 2011 el compositor presentó esta nueva versión de la Sinfonía Jesuita, junto con la Misa Guadalupana, ante la Comisión de Cultura de la Cámara de Diputados, y solicitó fondos para grabar ambas obras, publicar las partituras e interpretarlas en conciertos públicos. La Cámara de Diputados aprobó una partida presupuestal para tales efectos. Los fondos fueron canalizados a través del Consejo Nacional para la Cultura y las Artes.  

Composer Venus Rey Jr. watches a performance of the Jesuit Symphony.

Puebla State Symphony Orchestra

Con toda estima en el Señor, Peter-Hans Kolvenbach, S.J.
Le envío mi bendición y le animo a seguir trabajando fraternalmente con nosotros en la misma obra apostólica universitaria, que tiene la ilusión de ser en México un servicio actual a la Misión de Cristo que llenó el corazón de Ignacio de Loyola.
Deseo que su obra tenga un gran éxito. Y siento mucho que al pasar por Roma solo haya tenido tiempo para dejarme una copia de ella y no haya sido posible saludarle y conocerle personalmente.
Gracias a su trabajo musical y a su devoción ignaciana va a poder celebrar la Universidad Iberoamericana los jubileos del año 2006 con música original y brotada del espíritu que ha movido y mueve la Compañía de Jesús: la Mayor Gloria de Dios.
Mi primera impresión es de agradable sorpresa: que la lectura de la vida de San Ignacio de José Ignacio Tellechea, y su ya larga experiencia de alumno y profesor de la Universidad Iberoamericana de México le hayan motivado e inspirado a esta gran empresa musical que además “pretende ser ignaciana y estar alimentada por el espíritu de la Compañía de Jesús”.
Por ello mi siguiente sentimiento ha sido de agradecimiento y felicitación. Agradecimiento porque ha dedicado esta obra a la comunidad universitaria de su “alma mater”, la Universidad Iberoamericana. Y felicitación porque el P. Rector, José Morales Orozco S.I., la ha aceptado con entusiasmo y aprovechará los jubileos de S. Ignacio y sus dos compañeros, S. Francisco Javier y el Beato Pedro Fabro, para hacerla interpretar en la Universidad.
Ha llegado a mis manos la partitura de “Música para las fiestas de San Ignacio de Loyola”. Como Usted bien dice, se trata de una obra de grandes dimensiones para orquesta sinfónica y solista, en nueve movimientos.
Estimado D. Venustiano:
En mayo de 2005, el autor visitó la ciudad de Roma y presentó la partitura ante la Curia Generalizia de los Jesuitas. La partitura fue ofrecida a la Compañía de Jesús y el padre general de la orden, Peter-Hans Kolvenbach, en junio de ese mismo año, escribió una emotiva carta de agradecimiento: 

The Jesuit Symphony / La Sinfonía Jesuita

La Sinfonía Jesuita es una obra épica inspirada en la vida de San Ignacio de Loyola. Surgió la idea de escribirla después de que el compositor leyó el libro “San Ignacio, solo y a pie”, del sacerdote jesuita José Ignacio Tellechea. Los movimientos fueron iniciados y terminados en el orden en que están colocados en la Sinfonía, que en un principio fue llamada por el propio autor “Música para las fiestas de San Ignacio de Loyola”. Después de seis meses de trabajo intenso, la obra fue finalizada y, poco después, ofrecida a la comunidad de la Universidad Iberoamericana. 
With great esteem in the Lord, Peter-Hans Kolvenbach, S.J.
I wish your work great success. I am sorry that in your visit to Rome you only had time to deliver a copy of the score and thus it was not possible to greet you and meet you personally.
I send you my blessing and encourage you to keep fraternally working with us in the university’s apostolic mission, which is in Mexico an actual service of the Mission of Christ that fulfilled the heart of Ignatius of Loyola.
Thus my feelings are of thankfulness and felicitation. Thankfulness because you have dedicated this work to Universidad Iberoamericana, your Alma Mater. And felicitation because Father Rector José Morales Orozco, S.I., has accepted the work with enthusiasm and will have it performed for the Jubilee of St. Ignatius and his two companions, St. Francis Xavier and the Blessed Peter Faber.
Because of your musical work and your Ignatian devotion Universidad Iberoamericana will be able to celebrate the Jubilees of 2006 with original music that springs from the spirit that has moved and still moves the Company of Jesus: the Greater Glory of God.
The Jesuit Symphony is an epic work inspired by the life of St. Ignatius of Loyola. The idea of writing such a symphony emerged after the composer read the book “Ignatius of Loyola, the pilgrim saint”, by the Jesuit priest José Ignacio Tellechea. The movements were written and finished in a single inspired burst and in the order they appear in the Symphony, which was originally named by the composer “Music for the festivities of St. Ignatius of Loyola”. After six months of intense work, the composition was ready. The composer dedicated the Symphony to his Alma Mater (Universidad Iberoamericana), the Jesuit University in Mexico City in which he studied Law. 
In May 2005, the composer visited Rome and presented the full score to the Curia Generalizia of the Jesuits as a musical offering for the Company of Jesus. The General of the Order, father Peter-Hans Kolvenbach, wrote a moving acknowledge letter: 
Dear D. Venustiano:
I hold in my hands the score “Music for the festivities of St. Ignatius of Loyola”. As you say, it is a work of great dimension for orchestra and soloist in nine movements.
My first impression is of joyful surprise: you have been motivated and inspired to achieve this great musical deed, which “tends to be Ignatian and claims to be fed by the spirit of the Company of Jesus”, by, on one hand, the reading of the life of St. Ignatius by José Antonio Tellechea, and, on the other hand, your long experience as a student and professor at Universidad Iberoamericana in Mexico.